Ang GDPR se längst ned på denna sida.

Leverans


Vi erbjuder att köra hem era nyinköpta möbler till en liten kostnad - vi kan även forsla bort din äldre möbler mot en mindre kostnad som återvinning tar av oss
Vi levererar hem till dig på överenskommen tid.
Om leveranstiden mot förmodan skulle avvika från överenskommen tid kontaktas du per telefon.

Betalningsalternativ
Kortbetalning, Kontant samt delbetalning

Reklamation
Vid saknad eller felaktig vara, vänligen kontakta oss senast dagen efter leverans på info@mobelhaus.se 

Vid skada på möbel eller reklamtion så ber vi er att skicka in bilder till ovannämnda mailadress samt skriva vad som är fel på produkten. Under produkten finns även en stämpel - om ni tar en bild på den och bifogar så underlättar det hanteringen av ert ärende. 
Har ni frågor så tveka inte och kontakta oss.       

Villkor/information i samband med internethandel/distansförsäljning

E-handeln på denna hemsida drivs genom Möbelhaus AB 556289-0102.

Ångerrätt
För privatpersoner tillämpar Möbelhaus Distans- och Hemförsäljningslagen samt Konsumentköplagen. Enligt Distans- och Hemförsäljningslagen har kunden alltid rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan och utan att behöva uppge någon speciell anledning. Om produkten ej är i originalskick debiteras kunden för värdeminskningen, detta gäller även för emballaget. Bilder på varan och emballagets skick är obligatoriskt vid åberopande av ångerrätt, efter granskning av reklamationen tar Möbelhaus ett preliminär beslut gällande värdeminskning.
Distansavtalslagen innehåller dock ett antal bestämmelser som begränsar rätten att utnyttja ångerrätten. Möbelhaus uppmärksammar härmed Kunden att enligt Distans- och Hemförsäljningslagens 5 § gäller inte ångerrätt om avtalet avser: "en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel". Exempel är sådana varor som tillverkas efter beställning och kundanpassas efter kundens önskemål.
Ångerrätt 14 dagar gäller endast privatpersoner. Är ni osäker på vilka varor som inte omfattas av ångerrätt ber vi er kontakta oss på 08-551 572 80 eller via info@mobelhaus.se
När kunden godkänner våra köpvillkor vid beställning, samtycker kunden till att Möbelhaus börjar fullgörandet av beställningen. Detta innebär att kunden inte har någon ångerrätt från och med den tidpunkt när produkten/produkterna som ovan nämnda exempel har påbörjats i produktion.
 
Ingen vara får returneras innan Möbelhaus kontaktats och överenskommelse träffats om hur varan skall returneras. 
 
Undersökningsplikt och transportskador.
Ni som kund ansvarar för att det finns någon som tar emot och kvitterar varorna när
leveransen utförs. 
Kunden ansvarar för att syna emballaget, notera eventuell emballageskada, räkna antal kolli samt se till att notering görs på fraktsedel/handscanner när chauffören är på plats. Detta för att kunna bli ersatt för eventuell skada på din produkt. Anmälan om transportskada ska ske inom 3 dagar till Möbelhaus, då vi måste anmäla skadan till vårt fraktbolag. I anmälan till oss bifogas bilder på emballaget samt skadan på varan innan montering. Spara emballaget vid ett reklamationsärende.
 
Saknas originalförpackning eller är varan skadad kommer prisavdrag att göras. Returavgifter kommer att uttagas med 790 kr.
Anmälan görs via mail info@mobelhaus.se


Med ”vi” avses i nedanstående text Möbelhaus & Öhmans AB.  Vid frågor gällande GDPR, kontakta: info@mobelhaus.se

Personuppgifter och GDPR

Vi hanterar dina personuppgifter enligt GDPR som trätt i kraft i maj 2018. Nedan hittar du en detaljerad redogörelse för vad detta innebär.

Vad menas med personuppgifter?

Med personuppgifter menas information som kan knytas till en enskild person.

Vilka uppgifter samlarvi in?

För att kunna hantera köp samt kundärenden sparar vi olika uppgifter om dig som är kund. Detta innefattar för- och efternamn, adress, telefonnummer, email samt orderhistorik.

Är du är en privatperson och väljer att betala mot faktura lagras även personnummer.

Om du inte utnyttjar din rätt att bli glömd så sparas uppgifterna i 2 år för att kunna hantera eventuella reklamationer.

Var lagras informationen?

All information lagras hos leverantören för vår e-handelsplattform på krypterade servrar i Sverige.

Mer information om vad vi sparar hittar du här!

Rätten att bli glömd

Privatpersoner har rätt att få sina personuppgifter raderade. Detta innebär att du kan kontakta oss för att få dina personuppgifter raderade. Efter att en kund varit inaktiv i 2 år kommer vi själva att ta bort uppgifterna. Vi sparar uppgifterna i två år för att kunna hantera eventuella reklamationer.

Vad har du för rättigheter som registrerad?

Ta del av lagrad information (s.k. registerutdrag). Vi är alltid öppna och transparenta med hur vi behandlar dina personuppgifter och ifall du vill få en djupare insikt i vilka personuppgifter vi behandlar om just dig kan du begära att få tillgång till uppgifterna.

Vilka uppgifter delas?

Nedan kan du hitta en redogörelse för vilka bolag vi delar din information med och varför vi gör det.

Våra leverantörer

Vissa av våra produkter levereras direkt från vår leverantör till slutkunden. Till dessa leverantörer skickar vi den information som leverantören kräver för att de skall kunna genomföra din order. Leverantören lagrar informationen i som mest 1 år.

Mer info vad vi skickar till våra leverantörer hittar du här!

Fraktbolag

För att kunna leverera beställningarna måste vi, eller vår leverantör, dela viss information med fraktbolaget. Vi delar för- och efternamn, leveransadress, E-post och/eller mobilnummer för avisering.

I dagsläget använder vi fraktbolaget PostNord.

Affärssystem

För att kunna fakturera och bokföra så delas också informationen till vårt affärssystem.

Informationen sparas i affärssystemet under den tid som bokföringslagen kräver.

Mer info om vad vi delar med affärssystemet hittar du här!

Nyhetsbrev

Om du valt att prenumerera på nyhetsbrev så delas för- och efternamn samt e-postadress med vår tjänsteleverantör. Tjänsteleverantören har ingen rätt att i sin tur dela din information vidare. Du kan närsomhelst avregistrera dig från nyhetsbreven, information om hur du gör det står i nyhetsbrevet.

Cookies

Cookies är en liten textfil bestående av bokstäver och siffror som skickas från vår webbserver och sparas på din webbläsare eller enhet.

Vi använder, eller kan komma att använda, följande typer av cookies:

  • Sessionscookies (en tillfällig cookie som upphör när du stänger din webbläsare eller enhet).
  • Varaktiga cookies (cookies som ligger kvar på din dator tills du tar bort dem eller de går ut).
  • Förstapartscookies (cookies som sätts av webbplatsen du besöker, dvs. butiken).
  • Tredjepartscookies (cookies som satts av en tredjeparts webbplats. Hos oss används dessa i första hand för analyser, t.ex. Google Analytics).
  • Liknande tekniker (tekniker som lagrar information i din webbläsare eller i din enhet på ett sätt som liknar cookies).

 

Kan du själv styra användningen av cookies?

Ja! Din webbläsare eller enhet ger dig möjlighet att ändra inställningarna för användningen och omfattningen av cookies. Gå till inställningarna för din webbläsare eller enhet för att lära dig mer om hur du justerar inställningarna för cookies. Exempel på sådant du kan justera är blockering av alla cookies, att endast acceptera förstapartscookies eller att radera cookies när du stänger ner din webbläsare. Ha i åtanke att vissa av våra tjänster kanske inte fungerar ifall du blockerar eller raderar cookies.